• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6
برای اولین بار در جنوب و شرق فارس انجام شد؛

ترمیم سوراخ بین دهلیزی بیمار ۳۸ ساله در فسا بدون انجام عمل قلب باز

  • کد خبر : 101736
  • 30 تیر 1403 - 18:48
ترمیم سوراخ بین دهلیزی بیمار ۳۸ ساله در فسا بدون انجام عمل قلب باز
ترمیم سوراخ بین دهلیزی مادرزادی بیمار 38 ساله با تلاش متخصصین قلب و عروق و فلوشیپ اینترونشن بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا به روش آنژیوگرافی و بدون عمل قلب باز از طریق اکوی مری با موفقیت انجام شد.

به گزارش سحاب پرس، دکتر محمدرضا معتضدیان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ اینترونشن گفت: آقای ۳۸ ساله اهل شیراز که از تنگی نفس حین فعالیت و کاهش کارایی بدنی رنج می‌برد به این مرکز مراجعه نمود که پس از بررسی نوار قلب و اکوگرافی، شواهد سوراخ بین دهلیزی رویت گردید. سپس اندازه حفره ی بین دهلیز مشخص و وسیله و تجهیزات متناسب با آن تهیه گردید و بیمار تحت عمل با بی‌حسی  به  روش آنژیوگرافی و بدون عمل قلب باز از طریق اکوی مری قرار گرفت و سوراخ مادرزادی بین دو حفره قلب بصورت کامل ترمیم شد.

دکتر معتضدیان ادامه داد: در صورت عدم درمان موثر به علت وجود سوراخ بین دو حفره قلب، بیمار دچار نارسایی و از کار افتادن سمت راست قلب و فشار شریان ریه می گردید که به مرگ منجر می‌شد.

دکتر عبدالحکیم الکامل متخصص قلب و عروق و فلوشیپ اینترویشن و رئیس بخش آنژیوگرافی مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی حضرت ولیعصر(عج) فسا که در این عمل حضور داشت، در خصوص مزایای روش اخیر گفت: ریسک پایین مرگ در حین مراحل عمل و شانس کمتر عفونت بیمار از جمله مزایای این روش نسبت به عمل قلب باز هست و در این روش بیمار پس از چند ساعت ریکاوری، می‌تواند از بیمارستان مرخص و به زندگی عادی برگردد.

دکتر الکامل ضمن اظهار رضایت از عمل، حال عمومی بیمار که در بخش پست سی سی یو تحت نظر بود را بسیار رضایت بخش ارزیابی نمود و با بیان اینکه در این روش درمانی، تجهیزات ترمیمی اختصاصی و دیدن آموزش‌های تخصصی و خاص قبلی پزشک، از جمله الزامات می‌باشد، گفت: امروز در حالی در فسا این روش درمانی به کارگیری شد که در بسیاری از مراکز تخصصی و فوق تخصصی درمانی مراکز استان‌ها، بیماران از این روش درمانی محرومند.

دکتر الکامل ضمن تشکر از تیم درمان بخش‌های آنژیوگرافی و پست سی سی یو و حمایت‌های ریاست بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا گفت: این مرکز آمادگی انجام این خدمت درمانی را برای بیماران دارای نارسایی قلبی دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=101736

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.