• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

در مرداد ماه سال جاری بیش از ۵ هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس در سطح استان توزیع شد در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس بین کارگزاران در سطح شهرستان سرچهان توزیع شد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن از انواع نهاده کشاورزی را بین انبار کارگزاران در شهرستان فسا توزیع کرد توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس بین کارگزاران شهرستان اقلید از آغاز سال جاری تا پایان مرداد ماه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری مقدار ۱۵ تن کود کشاورزی به شهرستان کوهچنار ارسال و توزیع کرد از آغاز سال چاری تا پایان مرداد ماه بیش از ۸۰۰ تن کود کشاورزی فسفاته از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در سطح استان توزیع شد انجام عملیات نمونه برداری از پارت ۴۷ کود سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران توسط کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس رویداد «دستان پر مهر» در شیراز برگزار می شود

1
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس؛

نور امام حسین(ع)، عامل وحدت است

  • کد خبر : 101662
  • 30 تیر 1403 - 17:17
نور امام حسین(ع)، عامل وحدت است
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس امام حسین(ع) را نور و عامل نجات معرفی کرد و با تأکید بر ضرورت وحدت شیعیان در اربعین حسینی، گفت:  نور امام حسین(ع) عامل وحدت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق امروز، ۳۰ تیرماه در منبر ماه محرمی خود در شیراز در خصوص فضایل امام حسین(ع) بیان کرد: امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است و بر اساس همین حدیث اهل بیت(ع)، خداوند در قرآن ذات خود و پیامبرش را نور معرفی کرده است.

وی با طرح این سئوال که خاصیت نور چیست، بیان کرد: قرآن و سخنان ائمه نور هستند. دل‌ها اگر امام حسینی شدند به آرامش می‌رسند چون نور و روشنایی آرامش را به همراه می‌آورد. معمولاً در ظلمت‌ها، اضطراب و در تاریکی هراس است. یکی از ویژگی‌های جهنم، ظلمت محض است و این تاریکی عذاب و یک نوع مجازات سخت است.

حدائق اظهار کرد: یاد، نام و ذکر امام حسین(ع) انسان را به آرامش می‌رساند همان طور که یاد خدا آرامش می‌آورد. نور موجب رشد و شکوفایی است و کسانی که با امام حسین(ع) انس دارند، پرورش پیدا می‌کنند.

وی با تأکید بر وحدت شیعیان در اربعین امام حسین(ع)، گفت: نور امام حسین(ع) عامل وحدت است همانطور که در اربعین امام حسین(ع) وحدت مسلمانان را مشاهده می‌کنیم و می‌بینیم مردم در خدمت کردن به یکدیگر سبقت می‌گیرند.

عضو جامعه روحانیت شیراز ادامه داد: با امام حسین(ع) بودن فرهنگ امام حسینی می‌خواهد. یکی از آثار چراغ هدایت حسینی، ایجاد وحدت و همدلی است و یکی از آثار نور ایجاد رشد و شکوفایی است. یاد امام‌حسین(ع) انسان را نجات می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در محرم همه زیر بیرق امام حسین(ع) با افتخار عزاداری می‌کنند، افزود: امام حسین(ع) کشتی نجات است و اگر در این کشتی قرار بگیریم در دریای دنیا غرق نخواهیم شد، همچنین زیارت امیرالمومنین(ع) و زیارت سیدالشهدا(ع) سرمایه‌های گران قیمتی برای شیعیان هستند.

حدائق با اشاره به اینکه در برزخ حکومت سیدالشهدا(ع) برقرار است، تصریح کرد: کسی که با امام‌حسین(ع) و محبت او زندگی می‌کند در فراز و فرودهای دنیایی آسیب نخواهد دید.

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز، پدران و مادران را مورد خطاب قرار داد و بیان کرد:  مادرها اگر می‌خواهند فرزند حسینی تربیت کنند، باید فاطمی زندگی کنند و پدرها اگر می‌خواهند فرزند حسینی تربیت کنند علوی زندگی کنند.

انتهای پیام

۱۱۴

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=101662

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.