• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس به مناسبت بیست و هشتمین هفته‌ی کتاب:

کتاب از دیرباز احیا کننده‌ی تفکر و اندیشه‌های والا بوده است

  • کد خبر : 10128
  • 23 آبان 1399 - 18:49
کتاب از دیرباز احیا کننده‌ی تفکر و اندیشه‌های والا بوده است
سعیدرضا کامرانی سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس در پیامی فرارسیدن هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی را تبریک گفت.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون فارس، در متن این پیام آمده است:
نام¬گذاری بیست و چهارم آبان به عنوان روز «کتاب و کتاب‌خوانی»، فرصت بسیار مغتنم و ارزشمندی است تا برای گسترش و نهادینه‌کردن فرهنگ تولید کتاب و کتاب‌خوانی بیشتر تلاش کنیم و این روز را به دست‌اندکاران، اصحاب کتاب و کتاب‌داران تبریک بگوییم.
میراث معنوی هر اجتماعی، مملو از کتاب‌هایی است که توسط اندیشمندانش به یادگار گذاشته شده‌اند. کتاب به عنوان یک رسانه‌ی بی¬بدیل در رشد و سازندگی جوامع بشری تأثیر چشم‌گیری داشته و این رسانه تا-جایی اهمیت پیدا کرده که یکی از شاخصه¬های توسعه و پیشرفت هر کشوری را بر اساس تولید کتاب و سرانه‌ی مطالعه می‌سنجند.
کتاب از دیرباز احیا کننده‌ی تفکر و اندیشه¬های والا و منبعی بوده که در مسیر زندگی، بسیاری از تشنگان و طالبان آگاهی، اندیشه و فرهنگ را سیراب نموده است. تاریخ سرزمین ما نیز گواه این مدعاست که دین، فرهنگ و تمدن ما الفتی دیرینه با کتاب و کتاب‌خوانی داشته و دارد و همواره کسانی را که در این عرصه کوشیده‌اند، ستوده است.
این‌جانب ضمن گرامی¬داشت و تبریک روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتاب‌دار، تلاش و همت والای تمامی کسانی را که با اندیشه و قلم خود در اعتلای تولید کتاب، کتاب‌خوانی و کتابخانه‌ها گام برمی¬دارند ارج نهاده، توفیق همه‌ی همکاران و مشتاقان را در خدمت¬رسانی به نهضت کتاب و کتاب‌خوانی آرزومندم. امید است با گسترش، توسعه، ایجاد و تجهیز بناهای کتابخانه‌ای، شاهد افزایش هرچه بیشتر آگاهی عمومی در بین آحاد جامعه؛ به¬ویژه کودکان و نوجوانان باشیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=10128

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.