• امروز : پنج شنبه - ۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - صفر - 1446
  • برابر با : Thursday - 22 August - 2024
2

قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز در اراضی ملی پناهگاه حیات‌وحش بختگان

  • کد خبر : 101236
  • 25 تیر 1403 - 16:39
قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز در اراضی ملی پناهگاه حیات‌وحش بختگان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان استهبان از قلع و قمع واحد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی پناهگاه حیات وحش بختگان این شهرستان خبر داد و گفت: یک واحد اتاقک غیرمجاز در اراضی ملی در این شهرستان ساخته شده بود که تخریب شد.

ذبیح‌الله محمدی امروز، ۲۵ تیرماه در این رابطه گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق تحت مدیریت محیط زیست تهدیدی برای حفاظت از این مناطق قلمداد می‌شود، قانون در این موارد با برخورد قاطع و قلع و قمع مستحدثات و سازه‌های احداث شده راه را برای حفاظت بیشتر از این مناطق گشوده است.

وی بیان کرد: طی فعالیت‌های مستمری که توسط این اداره در شهرستان در حال انجام است، بالغ بر ۸۱ هکتار از اراضی ملی که به صورت غیر مجاز تصرف شده بود تاکنون در سال جاری رفع تصرف شده  است.

محمدی ادامه داد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان استهبان پس از بررسی‌های لازم متوجه شد که یک واحد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی مشهور به تنگ گچ کوه و تنگ کوچک واقع در منطقه پناهگاه حیات وحش بختگان در حال ساخت بوده و مورد تصرف غیر قانونی قرار گرفته است. با همکاری و دستور مستقیم دادیار پرونده  نسبت به قلع و قمع بنا اقدام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان استهبان با اشاره به مشکلات اجتماعی ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: آسیب و تبعات منفی این نوع ساخت وسازها درازمدت خواهد بود.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، وی تصریح کرد: بحث پیشگیری و مقابله هر دو  در ساخت و سازهای غیر مجاز مهم است اما اثربخشی پیشگیری از مقابله بیشتر است، چون اگر مقابله به خوبی اثر می‌گذاشت، بعد از این اقدام مجدد شاهد تعدد تخلفات در ساخت و سازهای غیرمجاز نبودیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=101236

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.