• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) شیراز:

مسئولان نگاه رضاخانی به مسئله حجاب نداشته باشند

  • کد خبر : 100901
  • 24 تیر 1403 - 8:22
مسئولان نگاه رضاخانی به مسئله حجاب نداشته باشند
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) شیراز مسئله حجاب را یک مسئله عقلانی شرعی دانست و گفت: برخی از مسئولان که با تفکر غرب عجین شدند، نگاه رضا خانی به مسئله حجاب دارند و تا این معضل فردی، اجتماعی در درون افکار مسئولان اصلاح نشود وضع به همین منوال ادامه دارد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) شیراز، حجت‌ الاسلام یوسف خواجه امیری به مناسبت هفته عفاف و حجاب در اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده منطقه شرق شیراز که مقابل آرامگاه سعدی برگزار شد، گفت: کشتار مردم معترض به کشف حجاب رضاخانی در تقویم تاریخ ماندگار شد و این روز به نام روز حجاب و عفاف نام گذاری شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) شیراز خطاب به مسئولان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نهادهای فرهنگی، و کسانی که مدعی اجرای قانون فرهنگ در کشور هستند موضع خودشان را نسبت به این فریضه مهم الهی مشخص کنند.

حجت‌الاسلام خواجه امیری، با بیان این که نوع نگاه و تفکر مسئولان، مدعیان فرهنگ اسلامی و کسانی که دنبال اصلاح قانون حجاب نسبت به شخصیت زن و هویت آن هستند، چیست؟ افزود: دو نوع تفکر در این دیدگاه در حال ظهور و بروز است تفکر رضاخانی و تفکر اسلامی الهی.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان مجلس، که وظیفه قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین دارند کجای این واقعه مهم ایستاده اند؟

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) شیراز در ادامه با توجه به شرایط جامعه امروز و وظایف متولیان امور فرهنگی بیان داشت: ده ها نهاد متولی و مدعیان امورات فرهنگی کجای این واقعه مهم ایستاده اند؟ چرا هیچ گونه حرکت و صدایی از حلقوم این افراد بیرون نمی آید، تا کی باید شاهد و نظاره گر این بد اخلاقی ها در سطح جامعه بالاخص در قشر جوان و نوجوان که ذخایر نیروی انسانی کارآمد در عرصه های مختلف در آینده خواهند بود باید باشیم.

این مقام مسئول در ادامه به دو نوع تفکر و اندیشه در مسئله حجاب اشاره کرد و افزود: تفکر و نگاه آرمانی و هویت بخشی به زن یا تفکر و نگاه ابزاری؟ ما به عنوان یک فرد شیعه مسلمان منتظر به کدام تفکر اعتقاد داریم.

حجت‌الاسلام خواجه امیری تفکر و نگاه آرمانی و هویت بخشی به زن را یک مسئله عقلانی و کاملا شرعی دانست و گفت: این نوع نگاه در سطح جامعه، مظهر زیبایی مهربانی و عطوفت است که نمونه بارز آن «زن در آینه جمال و جلال الهی» همچنین «بهشت زیر پای مادران» شاهد این مطلب است.

وی به تفکر و نگاه ابزاری زن اشاره کرد و اذعان داشت: زمانی که تن زن ابزار می‌شود، اختیار آن را از دست داده و تاریخ مصرف پیدا می کند و بنابراین، ابزار سوداگری برای تبلیغ، برای رای جمع کردن، برای تبلیغات، برای نمایش در کافه ها و شرکت های خصوصی و در نهایت استفاده ابزاری مردان هوسران خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) شیراز در پایان، خطاب به مسئولان، مدیران و متولیان امور فرهنگی گفت: کدام شایسته ناموس ایرانی است؟ چرا متولیان فرهنگی متحدانه اقدامی راهبردی برای امر مهم فریضه الهی انجام نمی دهند؟ تا کی شاهد بد اخلاقی ها، ترویج فرهنگ غلط در عرصه حجاب و عفاف باشیم؟

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=100901

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.