• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
در بازدید رییس و ناظر شورای شهر شیراز از پروژه‌های منطقه ۳ مطرح شد؛

حجم فعالیت‌های شورا و شهرداری در نگین گردشگری شیراز، بی‌نظیر است

  • کد خبر : 10075
  • 22 آبان 1399 - 7:02
حجم فعالیت‌های شورا و شهرداری در نگین گردشگری شیراز، بی‌نظیر است
رییس و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه سه، از مهمترین پروژه‌های این منطقه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، پروژه‎های محور عرفان در خیابان حافظ، بهسازی اطراف آرامگاه سعدی، لوله‌گذاری انتقال سیلاب از دروازه قرآن تا چهل مقام، پیاده‌راه سازی خیابان باباکوهی، پارک رسانه، پارک خورشید کلاه در زیباشهر و پروژه‌های محرومیت زدایی محلات سعدی؛ ازجمله پروژه‌های مهمی بودند که رییس و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه سه و شهردار این منطقه، بازدید کردند.

موسوی: پروژه‌های شهرداری در محلات مغفول‌مانده شیراز، مصداقی از نگاه شهروندمدار شورای پنجم است
رییس شورای اسلامی شهر شیراز معتقد است اقدامات و پروژه‌های شهرداری در محلات مغفول‌مانده شیراز، مصداقی از عدالت اجتماعی و نگاه شهروندمدار شورای پنجم شیراز است.
«سید عبدالرزاق موسوی» در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهرداری منطقه سه شیراز، گفت: اینکه شهرداری با جدیت به کوچکترین کوچه‌های فرسوده و مغفول مانده مناطقی همچون شهرک سعدی ورود کرده است، ازجمله مصادیق عدالت اجتماعی و همچنین نگاه شهروند مدار مدیریت فعلی شهر شیراز است.
وی در ادامه نوع نگرش همه مسؤولان انتخابی یا انتصابی ازجمله کارکنان شهرداری را به مسؤولیت‌های اجتماعی، بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: اگر همه ما این مسؤولیت‌ها را امانت بدانیم و باور داشته باشیم که این فرصت‌ها هرگز برنخواهند گشت، آنگاه قدر این نعمت را بیشتر می‌دانیم و در انجام وظیفه‌مان در خدمتگذاری به مردم، کوتاهی نخواهیم کرد.
موسوی همچنین با تقدیر از عملکرد شهردار منطقه سه، تصریح کرد: معتقدم که وظیفه ما اعضای شورا است که در عین نظارت دقیق و تذکر صریح، اما از اقدامات خوب شهرداری به عنوان بازوی اجرایی شورا هم تقدیر کنیم چرا که در هر موضوعی باید ضعف‌ها و قوت‌ها را در کنار هم ببینیم.

گزارش‌ها حاکی از عملکرد موفق شورا و شهرداری و شهرداری است
رییس شورای اسلامی شهر شیراز، عملکرد شورا در تصویب و نظارت و شهرداری شیراز در اجرای مصوبات را بر اساس گزارش‌های آماری، خوب و موفق توصیف کرد و از کارکنان و کارشناسان شورا و شهرداری و همچنین یاوران شورا خواست که با کاهش تصمیمات سلیقه‌ای و تقویت پشتوانه کارشناسی اقدامات خود، عملکرد بهتری در خدمت به مردم از خود بر جای بگذارند.
موسوی در پایان تأکید کرد: واقعیت این است که هرجا مردم و افکار عمومی را به کمک خود بگیریم، خود آنها پشتوانه اصلی ما در پیشبرد امور خواهند بود و از همین رو از مدیران شهرداری می‌خواهم با ارائه گزارش‌های شفاف و صادقانه مردم را در جریان عملکرد خود و رفتار آنها با این امانت ارزشمند، قرار دهند.

نظری: طی یک سال گذشته اعتبارات خوبی به منطقه ۳ شیراز تزریق شده است
در ادامه این بازدید، «سعید نظری» ناظر شورا در منطقه سه نیز، با بیان اینکه این منطقه اگرچه نگین گردشگری شهر شیراز به حساب می‌آید اما چالشهای متنابهی نیز با خود به همراه دارد، تصریح کرد: منطقه سه شیراز، بافت فرسوده زیادی دارد، حریم دارد، شهرکهای منفصل در دل خود جای داده است و دو ورودی پر خطر شهر هم به این منطقه می‌رسد؛ در عین حال مهمترین مراکز گردشگری، دانشگاهی، بیمارستانی، نظامی و اداری را در خود جای داده است.
وی دلیل بروز نوعی عقب ماندگی در منطقه سه را کاهش تخصیص اعتبارات لازم طی سالهای متوالی به بهانه برخورداری این منطقه سه دانست و اضافه کرد: خوشبختانه طی یک سال گذشته اعتبارات بسیار خوب و قابل توجهی به منطقه سه تزریق شد و عملیات عمرانی متعددی در منطقه آغاز شده که عمدتا هم با اهداف انسان محوری شورای شهر همسو است.
نظری، حجم فعالیت‌های عمرانی در محدوده منطقه سه را بی‌نظیر و قابل تقدیر توصیف کرد و افزود: بهسازی اطراف مجموعه سعدیه، بازسازی محور عرفان یا همان خیابان حافظ و اجرای پروژه باباکوهی از مهمترین پروژه‌های گردشگری منطقه سه است.
وی افزود: همچنین اجرای شبکه لوله‌گذاری آب‌های سطحی چهل مقام تا دروازه قرآن از پروژه‌های زیرساختی این منطقه به شمار می‌آید.
نظری ادامه داد: محرومیت‌زدایی از کوچه پس‌کوچه‌های منطقه سعدی در دستور کار شهرداری قرار گرفته و عملیات بهسازی بافت فرسوده منطقه سعدی آغاز شده است.
ناظر شورای شهر شیراز در منطقه سه، از عملیات اجرایی حدود هفت هکتار پارک و بوستان محلی با هدف نشاط آفرینی و توسعه سرانه فضای سبز خبر داد و اضافه کرد: همچنین اصلاح پیاده‌روها، احداث چند پیست دوچرخه‌سواری و آسفالت بسیاری از معابر از دیگر برنامه‌های عملیاتی منطقه است که نوید خوبی برای شهروندان ساکن در منطقه سه به همراه دارد.
به گفته این عضو شورای اسلامی شهر شیراز، بالاترین حجم آسفالت مصرف شده در اجرای پروژه عملیات آسفالت معابر کلانشهر شیراز در منطقه سه بوده است.
نظری با بیان اینکه پروژه‌هایی که هم اکنون در حال اجرا هستند، نقشی مشابه فرهنگسرا ایفا می‌کنند، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم زمینه کلنگ‌زنی یک یا دو فرهنگسرای جدید در محدوده منطقه سه را فراهم کنیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در پایان اظهار امیدواری کرد که کلنگ اجرای عملیات تراموا نیز به زودی در منطقه سه به زمین زده شود تا توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را شاهد باشیم.

طهماسبی: اراده مدیریت شهری، ارائه خدمات حداکثری به مردم در همین شرایط سخت فعلی است
مسعود طهماسبی، شهردار منطقه سه شیراز نیز این منطقه را ویترین شهر شیراز توصیف کرد و گفت: بخش عمده توریست‌ها وارد منطقه سه شیراز می‌شوند و بیش از ۷۰ درصد از زمان هر گردشگری هم در این منطقه سپری می‌شود؛ بنابراین معتقدم هر چه در این منطقه کار شود، در واقع برای کل شهر شیراز کار شده است.
وی با بیان اینکه اراده مدیریت شهری و شورا، ارائه خدمات حداکثری به مردم حتی با وجود شرایط مالی سخت است، تصریح کرد: هدف ما القای امید به همه مردم است که کارهای بسیار خوبی هم صورت می‌گیرد و خوشبختانه مردم هم به خوبی متوجه این محدودیتهای زمانی، امکانات، بودجه و… هستند.
شهردار منطقه سه با اشاره به تلاش‌های شهرداری برای تعریف و اجرای پروژه‌های متوازن در سطح منطقه سه، تصریح کرد: اجرای عدالت واقعی تا حد امکان از جمله اهداف ما است و به جرأت می‌توانم بگویم در کلیه معابری که در سطح منطقه وجود دارد دست‌کم یک پروژه تعریف و در حال اجرا داریم تا از این طریق برخی عقب ماندگی‌ها نسبت به سایر نقاط شهر را هم به حداقل ممکن رسانیم.
پایان/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=10075

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.