• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

اخبار پلیس فارس – ۲۲ آبان ۱۳۹۹

  • کد خبر : 10070
  • 22 آبان 1399 - 6:55
اخبار پلیس فارس – ۲۲ آبان ۱۳۹۹
شما می توانید اخبار روز فرماندهی انتظامی استان فارس را در این خبر مشاهده کنید.

انبار ۱۰ میلیاردی کالای قاچاق در شیراز لو رفت

جانشین فرمانده انتظامی استان، گفت: با تلاش ماموران یگان امداد، انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک انبار در “شیراز” کشف شد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران یگان امداد شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی از دپو کالای قاچاق در یک انبار در خیابان “توحید” شیراز مطلع و با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

سردار “ملک‌زاده” افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این انبار، ۴۲ کارتن حاوی دوربین مدار بسته، لوازم و قطعات جانبی موبایل و ریموت درب برقی خارجی قاچاق کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: ارزش اموال مکشوفه قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری کارمند متخلف با ۶ میلیارد رشوه

فرمانده انتظامی “مرودشت” از دستگیری کارمند متخلف یکی از بانک‌های این شهرستان که با سوء استفاده از موقعیت شغلی خود، مبلغ  6 میلیارد ریال از ۲ شهروند رشوه گرفته بود خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی اعلام شکایت ۲ شهروند مبنی بر اخذ رشوه ۶ میلیاردی توسط یکی از کارمندان متخلف بانک، بلافاصله ماموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی فرد مورد نظر را در مرودشت شناسایی و آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی “مرودشت” خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس به اخذ ۶ میلیارد ریال رشوه در ازای پرداخت ۳۰ میلیارد ریال وام اقرار کرد.

سرهنگ “زینلی” با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست: ضمن رعایت مقررات مالی در معاملات بانکی، از اعتماد به افراد فرصت‌طلبی که به بهانه تسریع در کار و … تقاضای وجه از آنها می‌کنند خودداری و در صورت مشاهده چنین افرادی، موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۲ میلیارد گردنبند طلای مسروقه در فارس

رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری یک گردنبند قاپ در شیراز و کشف ۲ میلیارد ریال طلای مسروقه از وی خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره گردنبند قاپی در نقاط مختلف شهر شیراز توسط راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت از عابران پیاده، شناسایی و دستگیری متهمان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی پلیس از مالباختگان مشخص شد هنگام تردد در خیابان گردنبند طلای آنان توسط سارقان موتورسوار سرقت و بلافاصله از صحنه متواری می شده اند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و شبانه روزی پلیس، در نهایت هویت متهم اصلی این پرونده شناسایی و وی طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه این سارق، چند رشته گردنبند طلای مسروقه به ارزش ۲ میلیارد ریال کشف شد، افزود: با تلاش مأموران، همدست این سارق نیز شناسایی و در یک عملیات دیگر دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه سارقان در بازجویی های تکمیلی پلیس به ۲۰ فقره گردنبند قاپی در سطح شهر شیراز اعتراف کردند، تصریح کرد: در این خصوص صحنه های سرقت بازسازی، مالباختگان شناسایی و سارقان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس به شهروندان هشدار داد: از جابجایی طلا و جواهرات قیمتی به همراه خود خودداری و در هنگام عبور از مکان های خلوت مراقب اموال همراه خود باشید.

۵ میلیارد کالای قاچاق در “شیراز” کشف شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان، گفت: مأموران این پلیس، انبار کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال را در “شیراز” کشف کردند.

سرهنگ “ابراهیم یگانه”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار لاستیک در یک انبار واقع در یکی از محله‌های شیراز مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ “یگانه” تصریح کرد: ماموران بلافاصله با کسب مجوز قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار، ۱۷۴ حلقه لاستیک خودروهای خارجی و یک هزار و ۱۷۶عدد ماسک مو قاچاق را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: یک نفر پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

شیرینی شکر به کام  قاچاقچی تلخ شد

 فرمانده انتظامی “قیروکارزین” از کشف یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شکر قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حمیدرضا صالحی‌فرد” گفت: ماموران پاسگاه انتظامی “ریکان” شهرستان “قیروکارزین” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ “صالحی‌فرد” افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شکر قاچاق و فاقد هرگونه مجوز بهداشتی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی “قیروکارزین” با اشاره به اینکه ارزش کالاهای کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۱۳۰ میلیون ریال برآورد شده است، اظهار داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

ایست پلیس کوه چنار به اتوبوس حامل کالای قاچاق

فرمانده انتظامی “کوه چنار” از کشف یک محموله قاچاق یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم “لطف‌الله محمدی” گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی این شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این اتوبوس، ۲۸۰ عدد بلبرینگ و ۲ عدد چراغ جلو خودرو خارجی که به صورت ماهرانه‌ای در بدنه جاساز شده بود کشف شد.

سرهنگ دوم “محمدی” با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، عنوان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی از مسافر تاکسی

فرمانده انتظامی”لارستان” از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک مسافر خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: ماموران پاسگاه انتظامی “هورمود باغ” لارستان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه سواری سمند مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از چمدان متعلق به یکی از مسافران، اموالی از قبیل ۸ دستگاه لپ تاپ و ۱۱دستگاه گوشی آیفون کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را  یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ “امجدی” با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست درحمایت از کالای ایرانی هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص قاچاق کالا و ارز و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

توقیف ۲ دستگاه سواری و کشف ۲۳ راس گوسفند  قاچاق

فرمانده انتظامی “لارستان” از توقیف ۲ دستگاه سواری و کشف ۲۳ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۶۶۰ میلیون  ریال خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پاسگاه انتظامی “هورمود عباسی” شهرستان لارستان در اجرای طرح مقابله با قاچاق، حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ و سمند حامل احشام مشکوک و آنها را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها، ۲۳ راس گوسفند قاچاق کشف شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه، ۶۶۰ میلیون  ریال برآورد شده است.

سرهنگ “امجدی” با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دعوای دوستان منجر به قتل شد/دستبند قانون بر دستان قاتل و همدستانش در کمتر از ۴۸ ساعت

 فرمانده انتظامی “فسا” گفت: با تلاش افسران پلیس آگاهی این شهرستان، عاملان درگیری منجر به قتل جوان ۲۵ ساله در کمتر از ۴۸ ساعت دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدهاشم قسام” در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره درگیری منجر به قتل در بخش “شیب کوه” شهرستان فسا، بلافاصله اکیپی از کارآگاهان پلیس آگاهی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که ۷ نفر جوان که با هم دوست بوده‌اند با یکدگیر درگیر و منجر به قتل یکی از آنها شده است.

فرمانده انتظامی “فسا” با بیان اینکه در تحقیقات تخصصی و بررسی صحنه وقوع جرم، متهمان شناسایی شدند، اظهار کرد: با اقدامات فنی و تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان‌های فسا و سپیدان، یک سواری پراید که عاملان درگیری با آن در حال فرار بودند در یکی از محورهای شمالی استان توقیف شد.

سرهنگ “قسام” با بیان اینکه در این خصوص قاتل به همراه ۵ نفر از دوستانش که در صحنه درگیری حضور داشته‌اند در کمتر از ۴۸ ساعت دستگیر شدند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

توصیه‌های پلیس راه استان فارس به رانندگان در نخستین بارش پاییزی

رئیس پلیس راه شمالی استان، توصیه و هشدارهای ایمنی را به رانندگان در نخستین بارش پاییزی بیان کرد.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: همزمان با اولین بارش پاییزی در سال جاری، در حال حاضر تمام محورهای مواصلاتی استان فارس باز است و تردد در این مسیرها جریان دارد.

سرهنگ “دهقانی” افزود :با توجه به اولین بارندگی امسال در اغلب محورهای مواصلاتی استان ، سطح جاده‌ها لغزنده است و رانندگان باید احتیاط لازم را داشته باشند.

رییس پلیس راه شمالی استان فارس تاکید کرد: با وجود شیوع بیماری کرونا شهروندان باید از سفرهای غیرضروری اجتناب و در صورت لزوم نیز با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی اقدام به انجام سفر کنند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد با توجه به وجود بارندگی و لغزندگی جاده‌ها، با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و از شتاب و عجله بی‌مورد نیز پرهیز و در طول مسیر حتما به هشدارهای پلیس توجه ویژه داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=10070

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.