• امروز : پنج شنبه - ۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - صفر - 1446
  • برابر با : Thursday - 22 August - 2024
2

اهتمام مدیریت شهری و مجلس برای گسترش و تحول در شیراز

  • کد خبر : 100527
  • 18 تیر 1403 - 23:02
اهتمام مدیریت شهری و مجلس برای گسترش و تحول در شیراز
در جلسه هم‌اندیشی مدیریت شهری و نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بر اهتمام برای گسترش و تحول در ابعاد مختلف این کلان‌شهر تأکید شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز، ۱۸ تیرماه در این جلسه با بیان اینکه شورای راهبردی باید به یک دستورالعمل در این کلان‌شهر تبدیل شود، اظهار کرد: شورای شهر آماده است که دبیرخانه شورای راهبردی را تشکیل دهد و ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم به وسیله شورای راهبردی اقداماتی را انجام دهیم.

سید ابراهیم حسینی با تصریح اینکه یکی از اقداماتی که در شورای ششم انجام شد ارتباطات حسنه با دستگاه‌های مختلف بود، افزود: نگاه شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز به پروژه‌ها نگاهی مثبت و راهبردی است.

وی بیان کرد: ارتباط بین شورای اسلامی شهر، شهرداری و مردم باید برنامه‌ریزی شده باشد تا بتوانیم ایده‌ها را با نقطه نظرات مختلف و به خوبی به مردم ارائه دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه مدیریت شهری ششم برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله شهر شیراز را برنامه‌ریزی و آماده دارند، گفت: تمام تلاش شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز این است که بر اساس بودجه، ایده، طرح و اقداماتی را انجام دهد تا بتوان خدمات متنوعی را به مردم ارائه دهیم.

حسینی همچنین به نگاه ویژه مدیریت شهری به رفع محرومیت از نقاط کم‌برخوردار با اختصاص ۳ درصد بودجه عمرانی سالانه شهرداری تاکید کرد.

شهردار شیراز نیز در این جلسه هم‌اندیشی با بیان اینکه باید بتوانیم در موضوعات کلان هم‌افزایی داشته باشیم، اظهار کرد: شهرداری در سال گذشته بسته ۵۰ هزار میلیارد تومانی افنتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها و طرح‌های متعدد شهری را ارائه کرد و قرار است تا انتهای نیمه نخست سال جاری یک بسته ۱۰۰ همتی در قالب افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمدتا تحول‌آفرین رونمایی کند.

محمدحسن اسدی با اشاره بر راهبرد و خط مشی مدیریت شهری در خدمت‌رسانی و ایجاد رضایتمندی تأکید و بیان کرد: شهرداری شیراز به گواه آمار و مستندات و اظهار نظرهای کارشناسی و همچنین صاحب‌نظران حقیقی و حقوقی در سطوح مختلف ملی، استانی و شهری از نظر تعداد، تنوع و حجم پروژه‌های عمرانی و طرح‌های زیرساختی در مقایسه با سایر کلانشهرها از رشد بالایی برخوردار است و جهش خوبی در پروژه‌های زیرساختی شروع شده است.

عناوینی نظیر پایتخت زیست‌محیطی آسیا در سال ۲۰۲۴، تمیزی و نداشتن آلودگی آب و هوایی در بین کلانشهرهای کشور، شهر جهانی صنایع دستی و دبیری آن، عضویت در هیئت‌مدیره متروپلیس به عنوان مهمترین انجمن کلان‌شهرهای جهان و هیئت‌مدیره شهرهای تاریخی جهان از مواردی بود که این مقام ارشد مدیریت شهری از سهم شهرداری شیراز در کسب آن‌ها سخن گفت.

وی با ذکر این نکته که شیراز نیاز به تحولات خیلی بیشتری دارد، گفت: اگر ما امروز در این کلان‌شهر به فکر تکمیل زیرساخت‌های حمل‌ونقل نظیر بزرگراه‌ها، تقاطع‌ها، رینگ‌های بعدی دور شهر و همچنین تکمیل و توسعه خطوط ریلی و ناوگان آن‌ها نباشیم، در سال‌های نه چندان دور دچار مشکلات عدیده‌ای خواهیم شد.

اسدی تصریح کرد: بر این اساس تلاش شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز برای تقویت درآمد و هزینه آن در راستای تکمیل زیرساخت‌های شهری در ابعاد مختلف عمرانی، خدماتی و … است.

شهردار شیراز در این راستا بر هم‌افزایی ظرفیت نمایندگان مجلس و مدیریت شهری برای تقویت زیرساخت‌های این کلان‌شهر تأکید کرد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر مدنظر قراردادن افق و چشم‌انداز این کلان‌شهر بر هم‌افزایی تمامی ظرفیت‌ها تأکید کرد.

جعفر قادری با بیان اینکه ۴۰ درصد از جمعیت استان فارس در شیراز زندگی می‌کنند، افزود: این کلان‌شهر شیراز با دارابودن چهار نماینده می‌تواند اقدامات بسیار خوبی را انجام دهد و ما وظیفه داریم بخش غیردولتی و سرمایه‌گذاری مردمی را برای گسترش کار وارد کنیم.

وی گفت: ما باید بتوانیم همه ابعاد شهری شیراز؛ سومین حرم اهل‌بیت(ع) را مدنظر قرار دهیم و برای آن تلاش کنیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به برنامه‌ریزی بسته ۱۰۰ همتی پروژه‌های شهرداری شیراز در نیمه نخست امسال اظهار کرد: این کلان‌شهر، شهری فرهنگی و بین‌المللی با عنوان و محوریت سومین حرم اهل‌بیت(ع) است که باید هر تغییر و توسعه‌ای در شیراز داریم که باید با مرکزیت حرم حضرت شاهچراغ(ع) انجام شود.

سید اسماعیل حسینی گفت: شیراز دارای ظرفیت بالایی است که باید با هم‌افزایی مدیریت شهری و مجلس جهت توسعه این کلان‌شهر و توسعه فرهنگی آن تلاش کرد.

محمود صفایی، نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اقدامات متعدد شهرداری این کلان‌شهر در ابعاد و بخش‌های مختلف اظهار کرد: شهرداری شیراز در بخش‌های فرهنگی، مذهبی، ورزشی، درمانی و عمرانی توانسته اقدامات مطلوبی را داشته باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=100527

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.