• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
7
سحاب پرس گزارش می‌دهد؛

پیشرفت فیزیکی پروژه زیرگذر گویم به ۷۵ درصد رسید

  • کد خبر : 100357
  • 16 تیر 1403 - 22:05
پیشرفت فیزیکی پروژه زیرگذر گویم به ۷۵ درصد رسید
از اهداف پروژه زیرگذر گویم می توان به رفع گره ترافیکی محور گویم ساماندهی ترافیک خروجی غرب شیراز و ساماندهی ترافیک القائی آزاد راه شیراز_ اصفهان به ورودی غرب شیراز است که این‌پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری سحاب‌پرس، چهاردهمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس در سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

 

شهردار شیراز و معاونین شهرداری شیراز در پروژه خروجی شیراز – سپیدان، بزرگراه آیت الله علوی، پروژه زیرگذر گویم حضور یافتند.

 

رضا جاویدی سخنگوی شهرداری شیراز  گفت: این بازدید های شبانه به عنوان یک الگو مطرح است،افزود:شهردار های شهرستان های دیگر وحتی استان های دیگر از این بازدید ها الگو گرفتند.

 

محمد امین معاون فنی عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه چهاردهمین مرحله از بازدید شبانه را میگذرانیم،گفت:عملیات عمرانی این پروژه در سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

 

وی افزود:بیش از ۲۰ واحد مسکونی و تجاری جز معارضین ملکی بودند همچنین ۵ اماکن عمومی که باید تملک می‌شدند و مراحل خاص خود را گذراندند همچنین ۱۵۰ قرار داد مغازه بسته شد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیش از ۲ الی ۳ کلیومتر معارض ملی جز پروژه بود که شامل آب برق مخابرات میشد،ادامه داد:پروژه زیر گذر گویم جز بزرگترین بروژه ها به شمار می‌رود.

 

امین تصریح کرد: این پروژه ۴ الی ۵ ساله است که تکمیل می‌شود اما سعی داریم به زودی ۲ الی ۳ ساله انجام شود و این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی ادامه داد: طول پروژه یک هزار ۹۹ متر است و طول زیر گذر نیمه مسقف ۱۱۳۰ متر است همچنین طول کل رمپ ها ۸۰۰ متر ،ارتفاع زیر گذر ۶/۵ متر است.

 

این مقام مسئول افزود: تعداد خط عبودی زیر گذر ۳ خط است و تعداد خط عبور زیر گذر ۳۰ خط است و بر اساس برنامه زمانبندی کلیه شمع ها و دیوار به پایان برسد.

 

وی ادامه داد:خوشبختانه روند اجرای کار بسیار خوب پیش می‌شود همچنین اعتبار این پروژه به طور کلی ۲ هزار میلیارد تومان به روز خواهدبود.

 

محمد حسن اسدی با بیان اینکه اکنون در شمال‌غرب شهر شیراز قرار داریم و شهرداری از شمال شهر تا جنوب شهر فعالیت کرده است،ادامه داد:امروز دو تقاطع بسیار خوب در بزرگراه شهید استوار درحال انجام است.

 

وی افزود:الحمدالله اتفاق خوبی در شهر شیراز در شرف انجام است و شهرداری شیراز برنامه راهبردی را تعریف کرده که تا سال ۱۴۰۴ پروژه هایی را به بهره برداری می‌رساند و یا آغاز می‌کند.

 

اسدی ادامه داد:پروژه زیر گذر گویم یک پروژه تاثیر گذار است و این پروژه برای شهرداری بحرانی است که اسن پروژه اکنون از آب و گل در آمده است چرا که اکنون پیشرفت بسیار خوبی را داشته است‌‌.

 

شهردارشیراز با تصریح اینکه شهرداری قصد دارد که در ماه آذر و دی ماه پروژه را به بهره برداری برساند،افزود:امروز به دلیل افتتاح آزاد راه شیراز اصفهان باعث شده مسیر تردد از این مسیر باشد که بهتر است این پروژه را به بهترین نحو به بهره برداری برسانیم.

 

وی گفت: امیدواریم بتوانیم در سایر پروژه هارا هم به بهره برداری برسانیم و خدماتی به مردم برسانیم همچنین قابل ذکر است که شیفت شب این پروژه فعال است.

 

جعفر قادری نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما جهش بسیار خوبی را در روند پیشرفت پروژه ها داشته ایم،افزود:برنامه هفتم در چند روز قبل ابلاغ شد و ساخت تو ساز هایی که خارج از مجموعه بود را تعیین تکلیف کردیم.

 

وی افزود: شهرک گویم ۹۰ هکتار بود که نزدیک ۷ الی ۸ هکتار به این منطقه اضافه شد امیدواریم با برنامه ریزی شاهد شروع و اتمام پروژه ها باشد.

 

قادری با بیان اینکه ما می‌خواهیم بخشی از ترافیک آزاد راه را به شهر صدرا منتقل می‌کنیم ،افزود:امیدواریم که هفته آینده عملیات اجرایی را با حضور همکاران قطعه هشت را شروع کنیم همچنین آزاد راه شیراز بوشهر را هم از دو مسیر را هم امیدواریم شروع کنیم.

 

ابراهیم حسینی با بیان اینکه قدردانی می‌کنیم از مردمی که پای صندوق علی رای حضور پیدا کردند.افزود:امیدواریم به زودی با تلاش همکاران بتوانیم به زودی شاهد بهره برداری این پروژه باشیم.

 

به گزارش سحاب پرس، اهداف پروژه زیرگذر گویم می توان به رفع گره ترافیکی محور گویم ساماندهی ترافیک خروجی غرب شیراز و ساماندهی ترافیک القائی آزاد راه شیراز_ اصفهان به ورودی غرب شیراز است.

 

انتهای خبر/ف

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=100357

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.