• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
2

آغاز ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین حسینی از فردا در فارس

  • کد خبر : 100340
  • 16 تیر 1403 - 15:04
آغاز ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین حسینی از فردا در فارس
دبیر ستاد اربعین حسینی فارس از آغاز ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین حسینی از فردا از طریق سامانه سماح خبر داد و گفت: سال گذشته قریب ۲۴۰ هزار نفر از استان فارس در این مراسم معنوی شرکت کردند.

سیدمجتبی علوی در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس، از ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی از فردا یکشنبه، ۱۷ تیرماه در این استان خبر داد و گفت: همزمان با نخستین روز محرم این ثبت‌نام در سامانه سماح ستاد اربعین به آدرس https://samah.haj.ir/ آغاز می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هموطنانی که قصد تشرف به زیارت اربعین حسینی دارند حتماً باید در این سامانه ثبت‌نام کنند، افزود: در این سامانه متقاضیان همه بیمه شده و هم نوع پوشش بیمه‌ای خود را انتخاب کنند که سه نوع پوشش بیمه‌ای به مبالغ ۸۰ هزار تومان، ۹۰ هزار تومان و ۱۰۰ هزار تومان برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد اربعین حسینی فارس با بیان اینکه هر کدام از زائران باید یکی از این نوع پوشش بیمه‌ای را انتخاب کنند، افزود: علاوه بر این ۲۰ هزار تومان هم بابت هزینه‌های خدمات درمانی و هلال احمر از متقاضیان در این سامانه دریافت می‌شود.

وی همچنین بر ضرورت داشتن گذرنامه برای زائران اربعین حسینی تأکید کرد و افزود: زائران باید برای شرکت در اربعین حسینی گذرنامه داشته باشند و کسانی که گذرنامه ندارند باید از امروز با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ یا پلیس گذرنامه، نسبت به دریافت گذرنامه خود اقدام کنند.

علوی با یادآوری اینکه سال گذشته قریب ۲۴۰ هزار نفر از استان فارس در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کنند، گفت: برنامه‌ریزی برای مواکب اربعینی استان هم انجام شده است و ثبت‌نام آنان هم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ستاد اربعین استان فارس به عنوان ستاد نمونه کشوری معرفی شد، از متقاضیان پیاده‌روی اربعین حسینی خواست تا همین روزهای اول ثبت‌نام کرده و گذرنامه خود را بگیرند و به روزهای آخر که سامانه شلوغ شده است، واگذار نکنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=100340

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.