• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - محرم - 1446
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
0
وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی :

مردم بهترین ضمانت برای نگهداری جایگاه میراثی خود هستند

  • کد خبر : 100055
  • 14 تیر 1403 - 23:11
مردم بهترین ضمانت برای نگهداری جایگاه میراثی خود هستند
وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت:مردم کشور ما برای مراسمات بسیاری به حافظیه میروند اما دریغ از اینکه یک شاخه گل در آنجا آسیب ببیند این به این دلیل است که مردم همه میراث را همراهی می‌کنند و همچنین خود مردم بهترین ضمانت برای نگهداری جایگاه ارزشی و میراثی خود هستند و نیاز نیست بالای سرشان مداوم افرادی را برای مراقب قرار داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری سحاب پرس، سید عزت الله ضرغامی امروز ۱۴ تیر ماه در آیین افتتاحیه هتل پنج ستاره رز در صدرای شیراز، با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه گردشگری در سراسر کشور در دست اجرا است، گفت: بیش تر این پروژه‌ها مربوط به مراکز اقامتی است؛ با افتخار اعلام می‌کنیم که با وجود همه مشکلات اقتصادی کشور، ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه گردشکری در حال اجرا است که ۸۰ پروژه بیش از هشتاد درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند.

 

وی افزود: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل کمک‌های دولتی برای این پروژه‌ها اختصاص می‌یابد.

 

ضرغامی با تصریح اینکه صنعت گردشگری برای دولت سیزدهم بسیار مهم است افزود:برای نخستین بار در برنامه هفتم توسعه، توسط دولت سیزدهم فصلی مستقل به گردشگری اختصاص داده شده است؛ نظام اداری غیر کارشناسی در این راستا اصلاح شده و این روند ادامه دارد.

 

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای اصلاح رویه‌های اداری حوزه گردشگری، گفت: در سه سال اخیر ۴۰ مورد رویه تسهیلگر برای فعالان حوزه گردشگری در وزارتخانه انجام شده است.

 

وی گردشگری و صنایع دستی هتل‌داری را یک کار فرهنگی و بسیار ارزشمند عنوان و تاکید کرد: نحوه برخورد در یک مرکز اقامتی می‌تواند دید گردشگر به منطقه را تغییر دهد.

 

به‌گفته وی اثرگذاری برگزاری رویدادها در افزایش ضریب اشغال اماکن اقامتی است و استان فارس از نظر برخورداری از سایت‌های گردشگری جهانی در قله قرار دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

 

 

وی گفت:شهید رئیسی با شجاعت ایستادند و دستگاه های دیگر را ملزم به کار کردند.

وی با بیان اینکه به دلیل ثبت ملی ۵ اثر در این استان، فارس در قله قرار دارد ادامه داد:در بازدید مسجد وکیل به این پی بردم که این ستون های سنگی با این ظرافتی که کار شده است هیچ جای دنیا نیست و یک اثر فوق العاده است.

 

این مقام مسئول در پایان بیان کرد:مردم کشور ما برای مراسمات بسیاری به حافظیه میروند اما دریغ از اینکه یک شاخه گل در آنجا آسیب ببیند این به این دلیل است که مردم همه میراث را همراهی می‌کنند و همچنین خود مردم بهترین ضمانت برای نگهداری جایگاه ارزشی و میراثی خود هستند و نیاز نیست بالای سرشان مداوم افرادی را برای مراقب قرار داد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=100055

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.